Schoonmaakdag Fortgracht Vreeswijk

publicatiedatum: Woensdag, 18 juli 2018

Op zaterdag 21 juli a.s. is er weer een opschoondag gepland. Voornamenlijk in de ochtenduren zullen een aantal vrijwilligers, waaronder enkele in waadpak, de visplekken ontdoen van een overmatige groei van drijfbladplanten.

Superdag voor cliënten van Stichting Reinaerde.

publicatiedatum: Dinsdag, 17 juli 2018

Zaterdag 13 juli was het weer zover en dat alweer voor de dertiende keer. Onder stralende weersomstandigheden druppelden al rond negen uur de eerste gasten , waaronder bekende gezichten, ons versierde clubhuis binnen, het Dorpshuis op Fort Vreeswijk, waar zij werden ontvangen met koffie of iets fris.

Verslag karper groep

publicatiedatum: Vrijdag, 15 juni 2018

12/13 mei, Beusichem, De Meent Om 13.00 verzamelen op het parkeerterrein bij De Meent is er afgesproken. 1 voor 1 komen we aan en loten we voor onze stek. 6 vissers aanwezig voor een koppelwedstrijd, 3 stekken bezet.

Nationale Hengeldag. Een succes.

publicatiedatum: Maandag, 28 mei 2018

We hadden er vooraf, in onze ogen, alles aan gedaan om deze dag tot een succes te maken en veel kinderen te laten genieten van de hengelsport.

Karpercompetitie 2018, Het begin

publicatiedatum: Zondag, 13 mei 2018

Eind februari zitten er een achttal mannen in mijn woonkamer plannen te maken om het komende seizoen weer de karpers achter de vinnen te zitten. Totdat we de weersvoorspelling erbij pakken en er achter komen dat koning winter daar nog een zegje over heeft. Eerste wedstrijdweekend afgelast omdat het water onbevistbaar is. IJs en kou maken het niet te doen.

Nationale Hengeldag

publicatiedatum: Donderdag, 10 mei 2018

Zaterdag 26 mei, de laatste zaterdag in mei en voorheen de officiële opening van het nieuwe visseizoen, is uitgeroepen tot Nationale Hengeldag.

Meervallen gespot in Fortgracht Vreeswijk

publicatiedatum: Donderdag, 10 mei 2018

De afgelopen week zijn er bij het bestuur twee meldingen binnen gekomen van de vangt van twee meevallen in de Fortgracht. Het waren kleine exemplaren van ca 40 cm. en zijn zeer waarschijnlijk vrijgelaten uit een aquarium. Er is bij de vangst helaas niet vastgesteld om welke soort meerval het hier gaat.