Over ons

Hengelsportvereniging De Vaart - Poscar is met bijna 1900 leden - waaronder 150 jeugdleden - de grootste vereniging van Nieuwegein. HSV De Vaart - Poscar is in 1994 ontstaan uit het samengaan van HSV De Vaart uit Vreeswijk en HSV De Poscar uit Jutphaas, beiden opgericht in 1945.

Wat bieden wij

HSV De Vaart - Poscar beheert voornamelijk binnen de gemeente Nieuwegein en IJsselstein een groot aantal viswateren met een goede visstand. Zij doet dat in goed overleg en in samenwerking met de gemeente Nieuwegein/IJsselstein en het Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden. De vereniging heeft een gezellige en actieve wedstrijdcommissie, die viswedstrijden voor senioren, dames en jeugd organiseert. Naast de verenigingscompetitie worden er diverse "fun"wedstrijden georganiseerd. De karpercommissie organiseert jaarlijks een karpercompetitie.

HSV De Vaart - Poscar is lid van de hengelsportfederatie Sportvisserij MidWest Nederland, aangesloten bij Sportvisserij Nederland. Hierdoor kunt u  met een VISpas of JeugdVISpas van HSV De Vaart- Poscar in praktisch alle wateren in Nederland vissen.

Wat doen wij

HSV De Vaart - Poscar is een actieve, maatschappelijk betrokken vereniging. De vereniging organiseert vislessen op basisscholen, jeugdviscursussen, speciale visdagen voor mensen met een beperking. Ook neemt de vereniging actief deel aan o.a. vakantieweken, jaarmarkten en braderiën.

Ruim 30 actieve vrijwilligers besteden daarnaast veel van hun vrije tijd aan de organisatie van o.a:

• Viswedstrijd voor mensen met een verstandelijke beperking
  • Viswedstrijden voor de senioren
  • Viswedstrijden voor de junioren
  • Instructieavonden voor de junioren
  • Viswedstrijden voor karpervissers
  • Viswedstrijden voor dames
  • Open viswedstrijden
  • Eén maal per jaar een gezellige familiedag

Wat kost een lidmaatschap?

-> Klik hier voor meer informatie over de kosten van een lidmaatschap. Voor de prijs hoef je het niet te laten!

Meer weten

Neem dan contact op met onze voorzitter Martin Plick. Je kunt hem bereiken op telefoonnummer
06-11320937 of via zijn e-mailadres.

Wij heten je nu alvast van harte welkom binnen onze gezellige club.

Het bestuur

Lid van Sportvisserij MidWest Nederland            Aangesloten bij Sportvisserij Nederland