Wedstrijdregels Senioren

Wedstrijdduur: 5 uur zonder pauze, begin en einde wordt aangegeven door een signaal.

Er wordt in vakken gevist. Bij minder dan 16 deelnemers vist men in 2 vakken, boven de 16 in 3 vakken. Bij minder dan 10 deelnemers is er 1 vak. De hengelkeuze is vrij tenzij anders aangegeven in het wedstrijd programma.

· Eerste signaal: Vissen.

· Tweede signaal: einde wedstrijd, heeft men echter een vis aan de lijn dan wordt deze meegeteld.

· Gekleurde maden: het gebruik en het in het bezit hebben van gekleurde maden en poppen is verboden.

· Er wordt gevist onder de landelijke geldende regels. Bij gesloten tijd mogen vissen die daarin beschreven worden niet in het leefnet gedaan worden en tellen dus niet mee. (Baars)

· Peilen: er mag voor en tijdens de wedstrijd worden gepeild.

· Voeren: Toegestaan vanaf het eerste signaal tot het einde van de wedstrijd.

· Na weging zet ieder zijn eigen vis terug. Er wordt per vak gewogen elke eerste man van het vak moet die taak op zich nemen tenzij de wedstrijdcommissie anders bepaalt. Iedere deelnemer is verplicht zijn vis te laten wegen.

· Er mag maximaal 25 kg. in een leefnet bewaard worden. Bij overschrijding tot 30 kg. wordt 25 kg. geschreven. Meer dan 30kg. betekent net telt niet mee.

· Onweer: Bij onweer wordt er afgeblazen, dit beslist de wedstrijdcommissie. ( einde wedstrijd ).

· Vastgestelde viswateren: De viscommissie heeft het recht hier van af te wijken.

· Werpgewicht: Als het werpgewicht boven de 80 gram is (leeg) bij aanvang wedstrijd vanwege sterke stroming, wijkt men uit naar een gelijkwaardig viswater.

· Voorkeurplaats: Kan iemand door gezondheid of andere reden niet ver lopen of dragen meldt dit dan aan de viscommissie. Deze kan dan een plaats toewijzen.

· Inschrijven: Inschrijven gebeurt op het verzamelpunt, hier ontvangt men zijn plaats nummer, dit gebeurt door loting 1 uur voor de aanvang van de wedstrijd.

· Zij die voor een prijs in aanmerking komen dienen de prijs zelf af te halen. Eerder weg ? voor de wedstrijd melden bij de vis commissie, anders vervalt de prijs aan de eerst volgende deelnemer.

· Bij koppelwedstrijden kunnen alleen koppels meedoen.

· Bij koppel wedstrijden moet men zich uiterlijk 5 dagen van tevoren aanmelden. (zie de website)