Nachtvissen

Nachtvissen is in Nieuwegein toegestaan. Alleen voor leden van HSV De Vaart - Poscar het gehele jaar door onder beperkende voorwaarden uitsluitend toegestaan in de Gracht rond Fort Vreeswijk,(ALLEEN VASTE HENGEL )  de Gracht rond Fort Jutphaas en de Singels gelegen op het industrieterrein Plettenburg/De Wiers.

Voor jeugdleden t/m 14 jaar geldt dat zij in genoemde wateren uitsluitend mogen nachtvissen onder begeleiding van een senior lid van tenminste 18 jaar die eveneens in het bezit is van de vereiste documenten.

Beperkende voorwaarden nachtvissen

1. Vistentjes en paraplu’s zijn alleen in een groene, bruine of camouflagekleur toegestaan.
  2. De maten van het vistentje of paraplu mogen maximaal 3,00 x 3,60 m bedragen.
  3. Het is strikt verboden schade aan de flora en fauna aan te brengen.
  4. Sportvissers dienen, indien met de auto, vóór 23.00 uur aan het water te zijn gearriveerd.
  5. Drankmisbruik en lawaaioverlast zijn verboden.
  6. Kampvuren zijn niet toegestaan.
  7. Afval dient in het tentje te worden bewaard.
  8. Iedere visser dient een schepje bij zich te hebben voor het begraven van zijn behoeften.