Wedstrijdregels Fort Vreeswijk

Wedstrijdregels Fort Vreeswijk.

· Hengellengte maximaal 13m. +4 meter tuig = 17.00 meter.

· Gebruik van fijnmazige leefnetten en schepnet is verplicht. Deze dienen voor gebruik droog te zijn (overbrengen van ziektes) en mogen pas 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd te water.

· Gevangen vissen dienen in het net onthaakt en met het net in het leefnet gebracht te worden of teruggezet worden.

· Er mag maximaal 25 kg. in een leefnet bewaard worden.Bij overschreiding tot 30 kg. wordt 25 kg. geschreven. Meer dan 30 kg. betekent: net telt niet mee.

· Gevangen graskarpers dienen gemeld en getoond te worden aan collega visser links of rechts en daarna terug gezet worden. 3 kg. voor de uitslag.

· De dobber moet het lood kunnen dragen.

· Method systeem in elke vorm verboden.

· Er mag maximaal een hengel boven het water zijn.

· Bij koppelwedstrijden kunnen alleen koppels meedoen.

· Koppels mogen maximaal 1 meter links en rechts van het plaatsnummer zitten.

· Voorkeurplaats: Kan iemand door gezondheid of andere reden niet ver lopen of dragen meldt dit dan aan de viscommissie. Deze kan dan een plaats toewijzen.

· Zijdelings vissen is toegestaan tot maximaal de helft van de afstand tot het volgende nummer.

· Wedstrijdduur dagwedstrijd 08.30 uur tot 13.30 uur. Uitzonderingen staan op de website.

· Prijzen dienen zelf in ontvangst genomen te worden. Eerder weg voor de wedstrijd melden bij de vis commissie.

· Iedere deelnemer is verplicht zijn vis te laten wegen.

· Bij onweer kan de viscommissie besluiten de wedstrijd te stoppen = einde wedstrijd.

· Bij alle andere zaken beslist de wedstrijd commissie.