We gaan er weer voor.

Woensdag, 20 mei 2020

Wat een weertje nu zo rond Hemelvaartsdag. Onze hengelspullen stonden al te springen in de schuur, dus mochten ze naar buiten. Leen en ik hebben een middag besteed aan het controleren van alles, want je moet natuurlijk wel met goede en complete spullen aan de waterkant verschijnen. Uiteraard kreeg onze vispas een vriendelijke aai over zijn platte kantje en ook het bijbehorende boekje ( de Gezamelijke Lijst ) werd nog even doorgenomen. Leuk om te zien dat de oudste vispas van 2010 was, de oudere hebben we maar weggedaan. Ook nog even bladeren door het plaatjesboekje ( de Nederlandse Zoetwatervissen van de OVB ) om weer even de verschillende vissoorten in herinnering te roepen. Oké, alles weer schoon en netjes en opgeborgen achter in de auto, samen met de lichtgewicht stoel en het visplateau. We kunnen er dus tegenaan, maar we moeten eerst nog even wat nieuwe haakjes, wat bijvoer en verse maden op de kop tikken. Nieuwe onderlijntjes waren er genoeg, want die hadden we voor de winter al gemaakt. Dus nu eerst naar de winkel, op zich al leuk, want je ontmoet er altijd wel iemand waar je wat van kunt leren. Bovendien ontdek je soms bijzonder handige dingen, soms niet direct nodig, maar wel leuk om eens uit te proberen. De weersverwachtingen zijn goed, dus de komende tijd zullen we weer gaan genieten van alles, wat in, op en rond het water te beleven valt. Corona virus of niet, we mogen ons gelukkig prijzen, dat we nog niet besmet zijn ondanks dat we beiden in de risicogroep van 75 plus thuishoren. Als wedstrijdvisser zult u nog even geduld moeten hebben, maar samen met een vismaat kunt u toch ook aan de slag.? Beschouw het maar als training, want de wedstrijden zullen best wel weer gaan komen en bovendien, het is toch een prachtige hobby die we hebben? Geniet er van, wij doen het in ieder geval wel. Uw hobbyvisvrienden, Leen Brak en Bert van Sandwijk.