Het zit er weer op.

Zondag, 1 december 2019

Het jaar 2019 is bijna weer voorbij. Uw hobbyvissers Leen en Bert bereiden zich voor op de komende feestdagen met als klapper een gezellige etentje tijdens een van de Kerstdagen samen met familie ten huize van Leen.

Hij is nu al aan het nadenken wat allemaal moet worden ingekocht, want als fervent keukenprins is hij alleen tevreden, als hij over de gezondste en smakelijkste producten kan beschikken die hij dan klaar kan maken.

In zijn keuken is een groot assortiment van kruiden en sausjes te vinden, terwijl zijn koel- en vrieskast ook bepaald niet leeg is. Ook zijn wijnvoorraad zal driftig worden aangesproken.
Alhoewel de gebruikelijke Kerstboom zal ontbreken en de Kerstverlichting beperkt blijft tot enkele schemerlampen, zal de tafel ongetwijfeld mooi worden opgemaakt met een sfeervol tafelkleed, waarop het servies en de glazen zeer tot hun recht zullen komen.

Daarna komt na een week de jaarwisseling, dit jaar van Dinsdag op Woensdag, waarbij weer het nodige vuurwerk zal worden afgeschoten. Omdat wij beiden nogal zachtaardig van karakter zijn, zullen we ons niet in het knal- en feestgedruis mengen. Bert heeft al aangegeven, dat hij de jaarwisseling slapend met zijn niet-dove oor in het hoofdkussen in bed zal doorbrengen.

Maar ongetwijfeld zullen we elkaar op Nieuwjaarsdag wel even het allerbeste gaan wensen waarbij de plannen voor het nieuwe jaar zeker ter sprake zullen komen.
Uitgaande van goede gezondheid, willen we in het visseizoen 2020 gewoon de waterkant weer opzoeken, want dat we willen blijven vissen, staat als een paal boven water.
Dat we beiden gehandicapt zijn, dwingt ons om een daarop aangepaste visplek te zoeken, waarbij we ook buiten Nieuwegein zullen gaan rondkijken.

Voor de komende feestdagen, gezellige Kerstdagen, een goede jaarwisseling en een gelukkig, gezond en voorspoedig 2020, samen met allen, die u dierbaar zijn.

Dat wensen u de vismaten Leen Brak en Bert van Sandwijk.