In één klap……… drie nieuwe vismeesters erbij.

Dinsdag, 23 oktober 2018

Nederland In de afgelopen periode hebben drie leden van onze vereniging bij Sportvisserij de cursussen VISCOACH en VISMEESTER gevolgd en hebben inmiddels hun vuurdoop, lesgeven aan een volle klas pubers van groep 7 of 8 van een basisschool, achter de rug en zijn in het bezit van de bijbehorende certificaten.

Dus “ petje af “ voor deze kanjers.

Het bestuur is blij met deze ontwikkeling waardoor er op meer basisscholen m.n. in Nieuwegein en IJsselstein vislessen kunnen worden gegeven. Daarnaast zullen de vismeesters ook in de regio worden ingezet op verzoek van de Federatie MidWest Nederland.
De lessen bestaan uit ’s morgens een uurtje biologieles waarbij vooral het onderwaterleven aan de orde komt terwijl ’s middags met de kinderen wordt gevist in een nabij gelegen water.
Bij het vissen worden de vismeesters altijd ondersteund door de leden van de jeugdcommissie.
( Binnen de gemeente Nieuwegein zijn er alleen al 25 basisscholen )

Wij hopen dat Perry, Faik, Florian en de inmiddels doorgewinterde Peter met hun werkzaamheden de naamsbekendheid van onze vereniging zullen vergroten en dat het hopelijk extra jeugdleden zal opleveren.

Wij wensen hen veel succes en vooral plezier in hun nieuwe functie.

Het bestuur. AV