Verslag karper groep

Vrijdag, 15 juni 2018

12/13 mei, Beusichem, De Meent Om 13.00 verzamelen op het parkeerterrein bij De Meent is er afgesproken. 1 voor 1 komen we aan en loten we voor onze stek. 6 vissers aanwezig voor een koppelwedstrijd, 3 stekken bezet.

Wat een hoop water voor elke visser betekend. Nick en ik loten stek 2 en onze hoop op vis gaat meteen skyhigh. Elke wedstrijd hier werd er op die stek vis gevangen. Maar al snel horen we berichten van stek 3 dat de karpers hier vol in de paai zitten en zich in het slootje bevinden. Het is dan ook daar waar de eerste en enige karper van deze sessie wordt gevangen door Huib.

Nadien bleef het rustig tot we aan het ontbijt overdachten wat we anders hadden moeten doen. Chapeau Huib met deze mooie schub.

Sierwateren Nieuwegein 2 en 3 juni

Mooi weer, karper die na de hormonen dans weer aan eten dachten en wat riep om bevist te worden. Na de loting en allerlei voorbereidingen konden de onderlijnen te water met goede hoop op vis. Zuiden windje, niet warm of koud. Precies goed.
Toch duurde het tot laat in de avond voordat er een pieper schreeuwde om aandacht. Quinten, die bij de Shell zat, landde een mooie graskarper. Terwijl de vis werd gewogen meldde zijn andere pieper zich ook en zo was Quinten binnen een half uur tijd 2 graskarpers rijker.
Midden in de nacht, rond half 3, kreeg ik 1 piep die later voor frustratie zou zorgen.
De volgende vis, vroeg in de ochtend was een prooi voor Nick, Wederom een mooie graskarper. Alle vissen zonder beschadigingen, gezond en ruim boven de 20 pond bleven de vangsten toch wat achter bij de eerdere sessie op onze eigen wateren.
Herrinnert u zich die ene piep midden in de nacht? In de ochtend bij het ophalen kwam ik erachter dat rivierkreeft letterlijk alles in de scharen neemt. Of het nou vislijn is of ankerlijn van een toplood. In beide gevallen was de lijn door ‘geknipt’.
Op naar volgende wedstrijden en andere wateren. Dat we allen karper op de mat krijgen.

Jørgen van Straten