Nationale Hengeldag. Een succes.

Maandag, 28 mei 2018

We hadden er vooraf, in onze ogen, alles aan gedaan om deze dag tot een succes te maken en veel kinderen te laten genieten van de hengelsport.

De leden van de jeugdcommissie verspreidde zo’n 200 kleurenposters onder de basisscholen en de winkeliers, terwijl het bestuur zorgde voor een tijdige aankondiging via zowel de schrijvende als de digitale pers en strikte ook nog eens de redactie van 1 Vandaag TV die ons tijdens het evenement met een bezoek vereerde waarvan ’s avonds de beelden op TV te zien waren.

Al vroeg in de morgen van zaterdag 26 mei, de Nationale Hengeldag, werd de locatie aan de Rietput in de Zonnebloemstraat aangekleed met een partytent, vlaggen en banners en werden er alvast een aantal hengels gereed gemaakt.

Zo rond half tien konden we de eerste deelnemers begroeten. Tegen 10 uur, de geplande aanvangstijd, stond de teller pas op 6 kinderen en begonnen we ons toch een beetje zorgen te maken over de opkomst. Maar gelukkig bleven de deelnemers binnen druppelen en rond half elf zaten er 18 kinderen aan de waterkant.

Tijdens de wedstrijd, die onder stralende weersomstandigheden plaatsvond, werden de kinderen voorzien van een drankje en chips en was er zelfs voor de ouders een beker koffie. Uniek was dat alle kinderen meerdere visjes vingen.

Om 12 uur was het al weer einde verhaal en maakte de voorzitter de winnaars bekend terwijl alle kinderen werden voorzien van een “ gouden “ herinneringsmedaille.

Een zeer geslaagde dag mede dankzij alle vrijwilligers. AV

De uitslag.

3 Noa 61 cm
4 Diede 60 cm
5 Alexander 45 cm

Zie dit filmpje over deze mooie dag.