Bert van Sandwijk 2014

Viswedstrijd 2014 in Vreeswijk.

Vorig jaar moest ik me wegens ziekte afmelden voor deze jaarlijkse wedstrijd, die in het kader van de Vreeswijkse Septemberdagen door onze vereniging worden georganiseerd.
Dit jaar kon ik er gelukkig wel weer aan deelnemen dus op 8 september naar Het Fort, waar zoals gebruikelijk de plaatstoewijzing geregeld werd.

Een heel tevreden Aart Verwey vertelde, dat dit jaar meer dan 50 deelnemers zich hadden aangemeld, waaronder een groot aantal kinderen en ongeveer 10 recreatieve vissers.
De sfeer was uitstekend, mede door het prachtige weer en de wedstrijdleiding had alles tot in de puntjes geregeld, zodat de toeter exact om 6 uur de start aankondigde.
Iedereen deed zijn uiterste best, om vis te vangen, maar het lukte niet zo erg, deze avond. Ook de dames waren druk in de weer, maar ondanks hun charmante verschijning aan de waterkant, waren ook daar de vangsten niet groots.
Voor de jeugd was de wedstrijd omstreeks half acht afgelopen, de senioren mochten nog tot kwart over acht oorgaan, waarna ook zij werden uitgetoeterd.

De prijsuitreiking was drukbezocht en de besten kregen een cadeaubon als waardering voor het vangen van de meeste vis in hun categorie.
Zelf kon ik terugkijken op een resultaat van 430 gram, door drie baarsjes en een handvol posjes. Met dit resultaat was ik niet ontevreden, meer dan vele wedstrijdvissers, die soms minder dan 100 gram bijeen visten.
De recreatie vissers wisten toch nog behoorlijk te vangen, waardoor ze toch jaloerse blikken kregen en zelfs een opmerking, dat ze volgend jaar gewoon maar bij de wedstrijdvissers moesten meedoen.

De uitslagen van deze avond zullen ongetwijfeld elders gepubliceerd worden.
We kunnen ook dit jaar weer terugzien op een geslaagde visavond, die in een gezellige sfeer werd afgesloten in het clubhuis op Fort Vreeswijk.

Bert van Sandwijk