Streetfishing geslaagd.

Vrijdag, 26 januari 2018

Op zondag 21 januari jl. druppelden al om 8.00 uur de eerste deelnemers binnen in het Dorpshuis op Fort Vreeswijk, onze thuishaven, om deel te nemen aan een dagje streetfishing in de omgeving van Nieuwegein en dan m.n. in Vreeswijk.

De organisatie van het geheel was die dag in handen van een samenwerkingsverband tussen de federatie Sportvisserij MidWestNederland en onze vereniging.

Voorafgaand aan de wedstrijd hadden zich 28 koppels aangemeld, voornamenlijk bestaande uit wat oudere jeugd en die waren allemaal present.

Na nog wat instructies te hebben meegekregen gaf om 10.00 uur onze voorzitter het startschot en stoven alle deelnemers, gewapend met een werphengel, een schepnet en een rugzak vol met kunstaas het parcours in dat was gelegen tussen enerzijds het Lekkanaal / Amsterdam Rijnkanaal en anderzijds het Merwedekanaal met alle sierwateren daar tussenin.

De deelnemers moesten zelf hun vangsten noteren en met hun mobieltje fotograferen terwijl een vijftal referees het geheel nauwlettend volgde.

Mede door het ( te ) mooie weer en het veelal glasheldere water werd het een taaie visserij maar bleef de stemming toch opperbest.

Om 15.00 uur was iedereen weer terug in het Dorpshuis en na en hapje en een drankje werden de resultaten bekend gemaakt.

Van de 28 koppels wisten er slechts 7 vis op het droge te krijgen en de winnaars gingen er vandoor met enkele fraaie, gesponserde, prijzen.

Ondanks de matige vangsten was het een zeer geslaagde dag die zeker voor herhaling vatbaar is.

Hieronder tref je de uislagen. AV

Klik hier voor de uitslagen.

Klik hier voor de foto's van deze dag.