De dames………………………..in het donker

Zaterdag, 12 augustus 2017

Het is inmiddels traditie geworden. Ter afsluiting van de reguliere damescompetitie werd op zaterdag 5 augustus van 20.00 tot 23.30 uur gevist in de gracht van Fort Vreeswijk waar, door het bestuur in de afgelopen periode, grote hoeveelheden kleine karpertjes, zeelten en brasem waren uitgezet.

Voorafgaand aan het vissen werd in het Dorpshuis eerst gezamenlijk een hapje gegeten.

Helaas ontbraken twee dames vanwege vakantie en werk en dus begonnnen zes dames hoopvol aan de wedstrijd die voor een groot deel in het donker ging plaatsvinden zodat rond half tien de antennes van de dobbers werden vervangen door kleurige lampjes en werden eveneens de hoofdlampjes tevoorschijn gehaald.

Voordat de donker inviel werden de dames nog even getrakteerd op de forse regenbui die gepaard ging met een stormachtige wind.
Gelukkig duurde dat maar een half uur en bleef het verder droog.

Inmiddels was er hier en daar al een visje gevangen en dat ging ook in het donker gewoon door en uiteindelijk wist iedereen vis ter weging aan te bieden.

Tenslotte werd, onder het genot van een drankje, de winnaar van de reguliere damescompetitie bekend gemaakt en dat was dit keer Alie de Lang met 11 punten en een totaal gewicht van 21.889 gram over 6 wedstrijden. De overige uitslagen vind je op onze site onder damescompetitie.

De uitslag van de avondwedstrijd was als volgt :

1 Sabine Zwaan 8.422 gram
2 Sharmila Tedjai 4.373 gram
3 Alie de Lang 3.074 gram
4 Ineke Verweij 2.630 gram
5 Marjo Hergt 924 gram
6 Sjanie Broekhuizen 612 gram

De damenviscommissie.
Marjo, Lia en Ab                                                                                                                                                            AV