Verslag Karperwedstrijd 15 juli, De Rietput Nieuwegein

Maandag, 17 juli 2017

Het is een mooie dag als we met een aantal vissers vroeg in de ochtend verzamelen bij de Rietput in de wijk Hoog-Zandveld.

Na elkaar begroet te hebben en te hebben bepaald op welke stekken we gaan vissen liggen de eerste hengels al gauw in met goede hoop op de eerste karper. Maar al gauw blijkt dat de geruchten over het afvissen van de put door hongerige mensen van andere culturen zo maar waar kunnen zijn. Er worden weinig tot geen aanbeten afgedwongen s'ochtends waar we vorig jaar in de ochtend al gauw op ca. 10 aanbeten zaten met minimaal 6 gevangen vissen.

Voor een aantal stekken is er wel degelijk actie. De 3 stekken aan de boszijde produceren wederom snoeiharde runs welke wel resulteren in lossers waarvan 1 zo goed als op het netkoord. Frustratie viert hoogtij als de dag vorderd en de lucht langzaam dichttrekt.

Uiteindelijk weet Jack van de IJssel een half uur voordat de wedstrijd eindigt een mooi gekleurde graskarper van 20 pond in zijn net te krijgen na een korte dril.

Al met al een mooie visdag, maar met een mager resultaat.

Jørgen van Straten.